SelektHuis

SelektHuis is volop in beweging. Met meer dan 200 medewerkers verspreid over zes vestigingen in Nederland, bouwt SelektHuis dagelijks aan traditionele woningen. Samen hebben we gekeken naar de gemeenschappelijke waarden van het bouwbedrijf. De interne kracht van de organisatie en haar medewerkers is in kaart gebracht. Er is gekeken naar motivaties en de rol die men vervult in een team. Tevens hebben we tastbaar gemaakt wat SelektHuis onderscheidt van andere bouwers. Er is een mooie basis gelegd om toe te werken naar een sterk en vitaal merk, passend bij de toekomst. 

Hartje Enschede

In opdracht van de gemeente Enschede heeft Buro Blink insights opgehaald bij diverse ondernemers in de binnenstad van Enschede. Er is ingezoomd op wat hen als ondernemer beweegt en of ze bereid zijn tot samenwerking ten gunste van een florerende binnenstad. Zowel de kwalitatieve als kwantitatieve data die is opgehaald blijkt zo waardevol dat deze ook voor het draaien van toekomstige pilots in de binnenstad relevant is. 

ArrangeGroup

ArrangeGroup is specialist op het gebied van Facility Management en inkoop. In het jaar 2000 opgericht en sindsdien explosief gegroeid. Hoe zorg je er dan als oprichter voor dat je medewerkers dezelfde kennis, ervaring en energie meegeven aan klanten en collega’s als jij? Met onze werkwijze Merksterkte® hebben we voor ArrangeGroup inzichtelijk gemaakt waar prioriteiten liggen op organisatie, gedrag en communicatie. Een eerste stap in de richting van het behoud van een sterk merk.

LaQ

LaQ is intelligent speelgoed bestaande uit 7 elementen waarvan kinderen slimmer worden.  Feitelijk is ieder kind dat ermee speelt en er zijn fantasie mee uitbouwt een genie. In Japan is het populairder dan Lego. Onze opdrachtgever wil als importeur dan ook voet aan de grond krijgen in Europa. Blink ontwikkelde de marketingstrategie rondom de kernwaarden van LaQ.  

Universiteit Twente

De UT wilde gedurende de Science Week zichtbaar zijn in de stad. Blink werd aangetrokken als matchmaker in het co-creëren van de week en liet diverse partners aansluiten. Vanuit het thema Safety & Security werden programmaonderdelen ontwikkeld en geregisseerd. Gedurende de week waren we zowel event locatie als controleroom in hartje stad Enschede. 

Eijsink

Eijsink is marktleider in kassa- en betaalsystemen voor onder andere horeca, retail en zorg. Het omvangrijke en multidimensionale productenportfolio hebben we gestructureerd en verrijkt. Daarnaast hebben we nieuwe services en labels ontwikkeld. In de merkportfoliostrategie is de toekomstbestendige approach vastgelegd die uitgaat van de ambities en krachten van Eijsink en de behoeften en ontwikkelingen in de markt.

Stichting Enschede Promotie

De Long Lane of Love is een van de onderdelen van Winter Wonderland Enschede. Initiatiefnemer Stichting Enschede Promotie vroeg Blink als bewoners van het Janninkshuis, gevestigd aan de Long Lane of Love om het pand in het romantische thema aan te kleden. Met een kiss cam, kusmuur, trouwprieeltje en met een projectie van vurige liefdesscenes trokken we veel bekijks van het winkelend publiek. 

Atlas Advies

Wat is onze onderscheidende kracht en hoe maken we die zichtbaar voor onze doelgroep? In verschillende werksessies hebben we de interne kracht van Atlas Advies in kaart gebracht. Aan de hand van de kernkwaliteiten van de medewerkers zijn SMART doelstellingen geformuleerd waar een ieder concreet mee aan de slag kan. Het team maakt immers het merk. Afgestemd op koers, persoonlijke ambities en intrinsieke motivaties is focus gebracht en zijn de eerste stappen in de richting van een sterk merk gezet.  

Maxon Motor

Maxon Motor werkt op het snijvlak van toepassing en technologie. Een solution partner op het gebied van aandrijftechniek. De kleinst denkbare motoren worden er gefabriceerd en verhandeld. Motoren in medische apparatuur, satellieten en de Marslander komen onder andere van Maxon. Om meer naamsbekendheid en openingen te vinden voor het sluiten van partnerschappen hebben we de onderscheidende signatuur van deze hoogwaardige technologie partij in kaart gebracht. Blink leverde een bijdrage aan de ontwikkeling van de filosofie ‘With Maxon’, zowel op inhoudelijk niveau als in tone of voice en stijl.

De Klok Dranken

De Klok Dranken is specialist op het gebied van horeca en evenementen. Blink heeft het merk De Klok Dranken in kaart gebracht. Als één van Nederlands grootste drankenhandel ervaren de mensen van De Klok dagelijks hoe horecabedrijven en evenementen ondernemen. Vanuit die bestaande kracht heeft Blink het merk versterkt. Samen met de mensen van De Klok is een interne campagne gelanceerd, waarbij de mensen centraal staan. Een flinke dosis interne betrokkenheid en trots is het resultaat.

Contict

De Oldenzaalse leverancier van connectivity- en cloud oplossingen is constant opzoek naar nieuwe manieren om het werken efficiënter én leuker te maken. Blink vatte die missie samen in Het Slimme Werken. Een concept dat Contict de mogelijkheid biedt ook buiten haar branche te treden. Het Slimme Werken heeft in korte tijd tot veel interne en externe activatie geleid. Blink bewaakt de strategie en adviseert Contict bij het optimaliseren van Het Slimme Werken als merk.

Enschede Energie

Enschede Energie is een energiecoöperatie die Enschede verduurzaamt door lokale energieopwekkers en -afnemers aan elkaar te verbinden. Als vaste marketingpartner helpt Blink de coöperatie met de ontwikkeling en concretisering van het merk en de organisatie. Onder de naam Stadstroom werd een wijkgerichte aanpak ontwikkeld waarbij de “gewone Enschedeër” centraal staat. De uitrol gebeurt in een iteratief proces waardoor de strategie dagelijks scherper wordt. 

Ministerie van Economische Zaken

Het ministerie van economische zaken vroeg Blink een online communicatiestrategie te ontwikkelen waarmee samenwerking tussen overheden, ondernemers en investeerders wordt gestimuleerd. Dit ten goede van het Nederlandse retaillandschap en om onder andere leegstand van binnensteden te voorkomen. Het platform OnsRetailland werd door Blink ontwikkeld en speelt met name een belangrijke rol in het faciliteren van zowel een actieve als passieve participatie aan het onderliggende actieplan van Minister Kamp: de Retailagenda.

KroeseWevers

Meerwaarde kunnen bieden in een veranderende markt is een must. Blink ging in gesprek met de klanten en stakeholders van KroeseWevers en haalde de onderscheidende waarden van de accountants en fiscalisten op. Hiermee werd de basis gelegd van de nieuwe merkbelofte: 'KroeseWevers ontcijfert'. Het menselijk kunnen maken van lastige financiële vraagstukken wordt hiermee beklemtoond. KroeseWevers kijkt door de cijfers heen. Blink vertaalde de belofte tevens naar de visuele stijl. De fluïde huisstijl kenmerkt zich door het vierkante grid en de dominante kleuren rood, wit en blauw. 

Graafschap College

In opdracht van het Graafschap College werd Blink gevraagd om de communicatie van een vierdaags event op te pakken en een start te maken met de positionering van de Achterhoek als innovatieve regio. In een zeer korte doorlooptijd werd een sterke communicatiestijl neergezet. We ontwikkelden parallel aan het door ons gedoopte Innovatiefestival, het merk Achterhoek NV. Een collectief om het ondernemende karakter en de innovatiekracht van de regio te versterken en uit te dragen. 

booq

Eijsink – de marktleider in kassa- en betaalsystemen – lanceerde booq tijdens de Horecava 2016. In de aanloop naar de beurs ontwikkelde Blink deze nieuwe merknaam en gaven we vorm aan de identiteit van het merk in een aantal middelen waaronder de website. Met booq heeft Eijsink een point of sale oplossing in huis die kan aansluiten op alle bestaande software in onder andere de horecabranche. booq is daarmee een verzamelplek voor betalingen, inventarisatie en planningen.

Het Gelders Orkest

Het Gelders Orkest heeft Blink als strategische marketingpartner geselecteerd. In verschillende sessies is toegewerkt naar een nieuwe positionering voor dit toonaangevende orkest. We werken in een hoge frequentie samen aan innovatieve concepten en diverse campagnes. Er is een samenwerking ontstaan die verder gaat dan de leveranciers- en opdrachtgever relatie. Zo exporteerden we gezamenlijk de propositie ‘orkestbon/concertbon’, waarmee een nieuw marktmechanisme is gevonden. 

Flusso

Als IT-specialist op het gebied van onder andere security en complexe programmeertaal stond Flusso voor een grote uitdaging. Blink hielp de organisatie om de bedrijfscultuur onder woorden te brengen, deze te verankeren in het DNA en vervolgens de verbinding te leggen met opdrachtgevers van complexe ict vraagstukken. Met ‘ITkracht’ als unieke formule is betekenis gegeven aan de menselijke energie van Flusso. Blink introduceerde tevens ITkrachtsessies. Een succesvolle methode om kennis uit te wisselen met klanten die zelf veel technische kennis hebben. Flusso gebruikt ITkracht inmiddels als basis voor al haar (marketing)activiteiten.  

Root

Echelon, internetaanbieder voor hosting en services, voelde na ruim 20 jaar de behoefte om een nieuwe koers in te zetten. Blink is verantwoordelijk voor de reorganisatie van het merk en ontwikkelde een nieuwe naam en signatuur. Vanuit de gemeenschappelijke visie die Blink concreet gemaakt heeft is gekeken naar mens, organisatie en producten. Daarbij is afscheid genomen van een aantal producten waarvan de meerwaarde minder naar voren kwam. Vanuit de oorsprong van het internet, is de nieuwe naam ‘Root’ tot stand gekomen. Root verwijst naar de kern van elk informatiesysteem, als wel naar de Twentse rode kleur, die onlosmakelijk met de organisatie verbonden is. De nieuwe signatuur is als zeer positief ontvangen in de industrie en draagt bij aan een vitale organisatie. 

Stek

Blink ontwikkelde het merk en de propositie van Stek, een initiatief van Green Business Club Twente in samenwerking met onder andere IKT, Fudura en Greenflux. Met Stek is het voor Fudura mogelijk om (Twentse) ondernemers aan te spreken die hun gasten en medewerkers een laadmogelijkheid willen bieden bij de voordeur. Blink ontwikkelde de baanbrekende marktformule waarbij een laadpaal voor € 2,- per dag verkrijgbaar is en ondernemers bijdragen aan een duurzaam Twente. 

Infense

Infense staat voor een eigen en moderne aanpak in de advocatuur waarbij kwaliteit en kennis vanzelfsprekend voorop staan. Of je nu in de aanval of verdediging zit, Infense gaat voor een intense en integere aanpak. Blink ontwikkelde niet alleen de naam voor deze ervaren groep advocaten maar is ook verantwoordelijk voor hun opvallend andere profilering. De briefing voor de totstandkoming van de visuele stijl en doorvertaling daarvan naar de website lagen tevens in onze handen. De website werd genomineerd voor de site of de day award.

Urenco

Met de publiekscampagne U en Urenco die Blink ontwikkelde speelt Urenco actief in op vragen die leven onder de diverse doelgroepen van het Almelose bedrijf. Urenco mengt zich op deze manier op positieve wijze in het maatschappelijke debat en profileert zich als een zeer toegankelijke organisatie. De campagne is in een regionale setting getest en verfijnd, zowel online als offline.

Drukwerkdeal

Drukwerkdeal is de grootste online drukwerk leverancier van Nederland. Met Pasen hebben we een online viral gecreëerd. In de webwinkel van Drukwerkdeal zaten paaseieren verstopt die bezoekers van de site konden verzamelen voor korting. De actie heeft eraan bijgedragen dat bezoekers die eerder vaak single product georiënteerd waren nu meerdere productcategorieën bekeken. De bezoekers van de site werden tevens getriggerd om naam en adresgegevens achter te laten, waardoor de contacten database werd vergroot.  

Blue Mountain

Branding en branden lagen nog nooit zo dicht bij elkaar. Blink werd gevraagd de positionering en identiteit van Blue Mountain vorm te geven. Een nieuwe speler op de koffiemarkt met een grote ambitie, namelijk dé koffieleverancier van kantoren en verenigingen worden. Blink verzorgde de briefing voor het design van de producten range. Van koffieverpakkingen tot en met de kopjes en suikerzakjes aan toe. De producten zijn online te bestellen op een mede door Blink tot stand gekomen website met shop. Gebrand op succes!

Monbeki

Een energieke startup voor een fashion item waar nog nooit écht goed over nagedacht is, namelijk de rugzak. Blink ontwikkelde beeldtaal en signatuur. Ook waren we creatief commissaris voor beide oprichters, een coachingstraject waarmee ze hun eerste stappen gezet hebben in de te voeren strategie. Monbeki levert rugzakken die je naar wens kunt samenstellen met hoogwaardige materialen. De rugzak is zo niet alleen een functioneel item maar tevens een uiting van je identiteit.

Area Development Twente

De voormalige vliegbasis Twenthe biedt een rijk verhaal. Verleden, heden en toekomst komen hier samen. Area Development Twente wilde Twentenaren uitnodigen voor een rondleiding over dit bijzondere gebied. Blink werd gevraagd de drie verhaallijnen door middel van de aankleding van de totale authentieke vertrekhal, te laten samenkomen. Tevens ontwikkelden we campagnematige middelen en de website waar geïnteresseerden de Buzztoer konden boeken. 

Provincie Gelderland

Voor de toekomstvisie van de provincie Gelderland heeft Blink verhaallijnen ontwikkeld die complexe onderwerpen eenvoudig en toegankelijk maken. De toekomstvisie, die onder andere gaat over gelden en activiteiten in de regio, werd vertaald naar aantrekkelijke uitingen. Onder meer een geanimeerde infographic die op heldere wijze uitlegt hoe de Provincie de regio versterkt.

Nijhof-Wassink

Nijhof-Wassink is een van de grootste transporteurs van bulkgoederen en kwam bij Blink voor het opnieuw vormgeven van de online strategie. Het unieke karakter van Nijhof-Wassink kreeg zijn vertaalslag in een bijzondere online ervaring, passend bij de ambities en karakteristieken van de transporteur.

Kienhuishoving

Het grootste advocatenkantoor uit de regio wilde haar traditionele imago van zich afwerpen. Blink werd gevraagd deze transitie te begeleiden. Vanuit de ambitie om mee te denken en te ondernemen met cliënten werd de pay-off ‘Verder met KienhuisHoving’ gelanceerd. De nieuwe positionering werd vervolgens doorvertaald naar de visuele identiteit, geïnspireerd op het beroemde Roomse plein ‘Piazza Del Campidoglio’. De diamantvorm staat symbool voor de transparante cultuur en de hoge kwaliteit die Kienhuishoving kenmerkt.

Kaliber kunstenschool

Muziek, beweging en verbeelding. Emotie en expressie, samen met anderen. Leren en etaleren. De Muziekschool Twente deed veel meer dan muziekmaken en lesgeven alleen. Blink werd ingezet bij de ontwikkeling van een nieuwe naam en positionering. Met de campagne ‘Uit jezelf’ toont ‘kaliber kunstenschool’ de verschillende facetten die ze in huis heeft. Blink was tevens verantwoordelijk voor de dynamische huisstijl die letterlijk danst en beweegt. Kunst met de kleine letter ‘k’ vormt hierin de basis en staat voor de verschillende “kunsttakken” van kaliber kunstenschool. In samenwerking met diverse strategische partners kwamen de website en diverse middelen en campagnes tot stand. 

ROC van Twente

Een studentenwervingscampagne voor het ROC van Twente. Door niet te pitchen met een concept maar te wijzen op de interne kracht, namelijk de eigen studenten en docenten, werd Buro Blink gekozen als sparringpartner. Vanuit het thema ‘Selfmade’ werden studenten en docenten geactiveerd om zelf campagnes te generen. De communicatieafdeling van het ROC had slechts een faciliterende rol waardoor de campagne op geloofwaardigheid de grootst mogelijke impact had. Dit resulteerde in een aantoonbare stijging van het imago en de instroom van leerlingen uit de wingebieden.

Provincie Gelderland

In samenwerking met Provincie Gelderland heeft Blink ambtenaren getraind met In The Box Thinking. De systematische innovatiemethodiek die door Blink is ontwikkeld. Met deze trainingen hebben we ervoor gezorgd dat de Provincie Gelderland mogelijkheden heeft om te innoveren binnen het eigen domein. Daardoor zijn door de medewerkers zelf in korte tijd veel creatieve concepten met hoge haalbaarheid bedacht. 

PulseOn

In dit jaar zetten scholen de eerste stappen naar digitalisering van bestaande leermiddelen. De boeken werden vervangen door iPad’s en schriften werden digitale documenten. Voor een adaptief leersysteem waarbij de interface, inhoud en leerstijl zich aanpast op de leerling werd door onze opdrachtgever een product in de markt gezet. Een product dat zorgt voor een nieuwe hartslag als het gaat om leren. Vanuit deze kern kwam Blink tot de naam 'PulseOn'. 

Landschapsfonds Enschede

Het voortbestaan van Landschapsfonds Enschede werd bedreigd door bezuinigingen van de gemeente. Blink heeft het Landschapsfonds geholpen een belangrijke rol te claimen in de maatschappij en de omgeving. Dit kwam tot uiting in een scherpe visie met een kloppend verhaal. Dit verhaal en een charmant offensief, waarbij de gemeenteraadsvergadering werd gekaapt, heeft ervoor gezorgd dat het Landschapsfonds weer hoog op de agenda kwam.

Provincie Overijssel

De Provincie Overijssel heeft in diverse regio’s open innovatiecentra gerealiseerd. Blink is gevraagd om vanuit merk- en strategisch oogpunt te kijken naar de samenhang tussen deze centra en het potentieel daarvan. Vanuit de eigen organisatiestructuur, businessmodel en semantiek van de centra is gezocht naar het gemeenschappelijk eigenbelang. Hiermee is er een modus operandi gevonden om aansluiting te vinden op organisatie-, merk- en acquisitie niveau.

Scholengroep Carmel Hengelo

Blink is naast het vormgeven van de huistaal en visuele identiteit betrokken geraakt bij de uitdaging om een hogere instroom van nieuwe leerlingen te creëren. Vanuit de verschillende labels is een eigen set aan middelen vormgegeven die bijdroegen aan de open dagen en informatieve ondersteuning. Door creativiteit, het betrekken van de doelgroep en deze niet te zien als ontvanger maar als afzender, is er een significante verhoging van de instroom geconstateerd.

Saxion Hogeschool en UT

Om ervoor te zorgen dat de technologie- en innovatieopleidingen uit regio Twente landelijke bekendheid kregen, ontwikkelde Saxion en Universiteit Twente een gezamenlijke TV commercial. Blink heeft ondersteund bij de totstandkoming van deze commercial in concept en uitwerking. De resultaten waren lovend, dankzij de inzet van verhalen van alumni. Zij deelden de dromen en innovaties die zij in Twente verwezenlijkt hebben en prikkelden daarmee potentiële studenten.

Canon

In co-creatie met de business-centra van Canon heeft Blink ervoor gezorgd dat zij zich online beter profileren en dichter bij de klant staan. Dit gebeurde dankzij een bijzonder internet-concept waarin de content zich aanpast aan regio’s en bezoekers. Denk aan locale acties, vestigingen in de buurt en een productassortiment dat relevant is voor de klant. De website had tevens een geïntegreerde zelfhulp in de vorm van Dr Doc, die de website gebruiksvriendelijker heeft gemaakt. 

The Wall

Het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland kampte met leegstand. Blink nam The Wall onder de kijker en ontwikkelde een tactiek voor het aantrekken van bezoekers naar deze markante geluidswal tussen de A2 en het achterland van Leidsche Rijn. Een uitgebreid klantenonderzoek legde de basis voor de marketingstrategie waarbij focus is gelegd op het vermaak voor groot en klein. Onderdeel van de strategie was een grote publiekscampagne. We zijn erin geslaagd om een hogere bezettingsgraad, een hogere klanttevredenheid en een enorme stijging in bezoekers te realiseren. 

Scholengroep Carmel Hengelo

De scholengemeenschap had de wens haar oorsprong door te vertalen naar diverse schoolconcepten. Blink heeft een gezamenlijke strategische en visuele basis gelegd van waaruit iedere school vervolgens haar eigen identiteit heeft ontwikkeld. Bovendien is er een communicatiemechanisme ontwikkeld, dat de onderlinge relaties heeft versterkt. Met name bij de werving van nieuwe scholieren zijn daarmee duidelijke resultaten geboekt. 

IT Oost Nederland

IT Oost Nederland vroeg Blink de marketingstrategie op te lijnen aan haar groeiambitie. Hierbij heeft Blink vanuit een rol als beleidsadviseur de directie ondersteund bij het maken van strategische keuzes. De directie concludeerde dat rebranding noodzakelijk was om de landelijke ambitie in diverse sectoren te verwezenlijken. Vanuit de nieuwe naam ITON zijn bijpassende stijl en middelen ontwikkeld, waarmee de directie haar volgende stap kon zetten. 

Welbions

Welbions voelde als wooncoöperatie aan dat ze een nieuwe functie moesten vervullen in gebiedsontwikkeling. Blink begeleidde hen in een exploratief traject waarin de rolverdeling van medewerkers en partners opnieuw werd gedefinieerd. Daarbij stelden we ankerpunten op voor besluitvorming en marketinguitvoer. De transformatie zorgde ervoor dat bouw- en woonprocessen konden versnellen en Welbions zich comfortabel voelde in haar nieuwe rol. 

Eluxis

Eluxis, expert op het gebied van kennismanagement en consultancy, werkt onder andere voor Thales, Nuon en Ziggo. Blink heeft Eluxis ondersteund in de herdefinitie van haar kernpropositie. Vanuit een marktgeoriënteerde aanpak is daarbij ook de sales-toolkit vernieuwd. De bijpassende communicatiemiddelen zijn in co-creatie met de doelgroep ontwikkeld. Hierdoor werd de koers van Eluxis scherper en voelden klanten en prospects zich sterk verbonden met deze koers. 

Domijn

Op initiatief van de overheid moest woningcoöperatie Domijn haar commerciële rol en financieringsmodel tegen het licht houden. Blink begeleidde het proces van waaruit nieuwe doelstellingen werden bepaald. Onder andere de verkoop van huurwoningen en de zichtbaarheid van hun makelaarsfunctie verdiende een blijvende impuls. In dit kader werd het succesvolle label ‘De makelaar van Domijn’ gelanceerd, waarin de klanten van Domijn centraal stonden. Tevens werden er impactvolle middelen en activiteiten ontwikkeld. Binnen 1 jaar tijd was er al ruime overschrijding van de gestelde doelen.

Plegt-Vos

Voor dit bijzondere bouwbedrijf is onder andere een webconcept ontwikkeld. Naast het zenden van informatie naar de doelgroep vergaart de website marktinformatie. In tegenstelling tot de middelen die voorheen gebruikt werden, wordt de content op de website op behoefte aangeboden. Niet alleen in statische vorm; de structuur past zich aan naar het gedrag van de bezoeker. Met het webconcept is het communicatie-effect vergroot en zijn kosten bespaard. 

 

 

Plegt-Vos

Blink was voor Plegt-Vos sparringpartner bij onder andere revitaliseringstrajecten en versneld bouwen. In samenwerking met de innovatieve bouwer hebben we strategische partnerschappen gesloten. Bovendien zijn in zeer korte tijd veel nieuwe concepten gecreëerd en in de markt gezet.

R Systems

Bij de overname door een Indiase softwaregigant heeft R Systems samen met Blink de transitie gemaakt van Sento naar R Systems. De USP’s van het Europese servicecenter zijn daarin vertaald naar een authentiek en charmant verhaal. Dit zorgde voornamelijk online voor een grotere aantrekkingskracht op de doelgroepen van R Systems.

DL 961

DL 961 is een exclusief kledingmerk dat groot is in Amerika en de overtocht maakte naar Europa.  Om hier te groeien heeft Blink haar ondersteund bij het zetten van de eerste stappen op het gebied van online communicatie en social media. De nadruk lag hierbij op het bepalen van de online tactiek en strategische oriëntatie. De broeken zijn tegenwoordig te zien bij bijvoorbeeld Jessica Alba en andere populaire bloggers. 

Livio

Samen met het management van Livio hebben we vormgegeven aan de toekomstvisie van Livio. Dit leidde onder andere tot een herziening van de managementstructuur en het creëren van nieuwe functies als innovatiemanagement. Met een interne campagne en 360 graden communicatietactiek hebben we ervoor gezorgd dat de thuiszorg uitstekende resultaten heeft behaald. Livio is een fitte organisatie geworden zowel in merk als mens. 

Regiobranding Twente

Samen met Regiobranding Twente ontwikkelde Blink de pioneers campagne. Centraal stonden beeldbepalende innovators uit de regio, die met baanbrekende innovaties wereldwijd het verschil maken. Deze innovators waren zelf actief ambassadeur van de campagne en deelden het verhaal. Onder andere via een interactieve storytelling website, mini symposia en traditionele media zoals advertenties en commercials. 

TRIMM

Het toonaangevende internetbureau TRIMM had door hun groei en nieuwe ontwikkelingen in de competitieve online wereld behoefte aan een nieuwe impuls. In co-creatie met alle medewerkers ontwikkelde Blink een nieuwe signatuur. Medewerkers werden geactiveerd en samen met hen zijn we tot ‘Internet Reality’ gekomen. Een eigen semantiek waarbij een verrassende kijk op internet werd gegeven. 

Smart Creation

Smart Creations is een innovatiehub van onder andere Saxion Hogescholen. Blink werd ingeschakeld om de betrokken startups van de hub te verbinden en te activeren. In creatieve sessies werkten betrokkenen samen aan de overkoepelende identiteit en mogelijke gezamenlijke activiteiten. Hierdoor werd niet alleen de identiteit van de hub versterkt, maar werden ook al direct acties opgezet, waardoor Smart Creations in een stroomversnelling terecht kwam.

Stad Enschede

Nadat Blink eerder verantwoordelijk was voor de stadsmarketing met als thema ‘Kleur de stad’, hebben we de signatuur van de stad geherdefinieerd. Dat gebeurde in co-creatie met de grootste werkgevers en verzamelde burgergroepen, zodat een brug werd geslagen tussen de stad en het bedrijfsleven. De positionering van de stad werd aangescherpt in de signatuur ‘Stad van nu’. Een open source label dat nog altijd wordt gebruikt. 

Yelloo

Het steigerbouw segment van Workx is in 2011 zelfstandig in de mark gezet. Blink was hierbij verantwoordelijk voor de naamcreatie en is tot de naam Yelloo gekomen. Een naam die ook nu nog overal in Nederland te zien is als steigerbouwer en verhuurder van steigers. Yelloo is letterlijk de kleur die het steigerbouw bedrijf draagt en ook de tagline ‘De steiger waar u op staat’ sluit aan op de (visuele) identiteit. 

Trebbe

Voor het toonaangevende bouwbedrijf Trebbe gaf Blink inhoud aan het 100-jarige jubileumjaar ‘Bouwen met perspectief’. Daarin werd via storytelling de verbinding gelegd tussen klanten, bewoners, architecten en medewerkers. In een videoreeks deelden zij hun persoonlijke verhalen, die bijzonder populair bleken te zijn bij de achterban. Online is het jubileumjaar doorvertaald in een tijdlijn waaruit de rijke historie van deze ambitieuze bouwer blijkt. 

InPerson

Uitzendorganisatie InPerson is na het identitieitstraject met Blink sterk gegroeid. Vanuit taal, propositie en onderlinge verbindingen definieerden we de identiteit. De sleutel tot succes was een creatieve toolbox die samen met en voor de regionale vestigingen is ontwikkeld. De teams op de vestigingen zijn door Blink getraind in het zelf creëren van lokale ideeën en acties. Hierdoor werd het corporate merk positief geladen en versterkt. 

Nationale Nederlanden

Voor een specifiek verzekeringsproduct heeft Nationale Nederlanden in samenwerking met Blink gezorgd voor meer tractie. Vanuit inzichten uit de markt, waarin motieven van de doelgroep zichtbaar werden, zijn verbeteringssuggesties voor de salesfunnel gedaan. Door onder andere te spelen met tone of voice, semantiek en vorm te geven aan de adviesrol, werd het resultaat met tientallen procenten verbeterd. 

Regiobranding Twente

Twente Branding heeft de taak op zich genomen om een verbinding te leggen tussen alle netwerkorganisaties die de regio rijk is. Dat is gedaan door de verschillende agenda’s te verbinden en af te stemmen op de gezamenlijke doelgroep. Deze werd bereikt via verschillende distributiekanalen, zoals het online platform Twente.com, nieuwsbrieven en de speciaal voor Twente Branding ontwikkelde Twapp. 

I&O Research

Onderzoeksbureau I&O Research wilde een revitalisatie van hun merk. Met name de toegevoegde waarde die de organisatie te bieden had diende tastbaar gemaakt te worden. Blink begeleide dit proces en verwoorde het onderscheidend vermogen. Dit werd vertaald naar een briefing voor de visuele uitingen. Ook werden een aantal bijpassende marketingacties opgezet. 

Regiobranding Twente

Als vaste partner van Regiobranding Twente werd Blink gevraagd een ambassadeursstrategie vorm te geven. Op basis van intrinsieke motivaties die we ophaalden bij de doelgroep werd een incentive programma opgezet. Een toolkit voor ambassadeurs met materialen, facts, figures and feelings maakte het mogelijk voor hen om Twente ook in hun eigen branding mee te nemen.

Tactus verslavingszorg

Blink adviseerde deze pionier in online hulpverlening. Met onder andere het inzichtelijk maken van de doelgroep profielen werden de eerste stappen gezet om mensen die kampen met een alcoholverslaving en online ondersteuning zoeken, te helpen. Met alcoholdebaas.nl is een zeer succesvolle formule gelanceerd waarbij mensen op een laagdrempelige manier toegang krijgen tot geruststelling, advies en begeleiding.  

SelektHuis

SelektHuis zag dat de bouwwereld aan het veranderen is. Niet langer worden er woningen gebouwd waar doelgroepen bij gezocht moeten worden. De doelgroep bepaalt en zoekt zelf naar een bouwer die kan voldoen aan haar wensen. Blink introduceerde het ‘Made By You’ principe waarbij er een integrale communicatiestrategie geïmplementeerd is die vanuit kopersbehoeften tot verkoop leidt. Ook de online vertaling hiervan, het inspiratiemagazine en de communicatie toolkit mochten we in samenwerking met partners en SelektHuis vormgeven. 

Wegener

Omdat Wegener en Rabobank dezelfde ambitie deelden namelijk lokaal en regionaal relevant zijn, werden de handen ineen geslagen. Blink werd gevraagd om een nieuw online uitgeef concept te ontwikkelen, werkbaar voor beide partijen. In co-creatie faciliteerde Blink de ideeënvorming onder de projecttitel 'Dichtbij'. Nieuwe advertentie- en advertorial formats kwamen tot stand. De verschillende partijen kwamen dichter tot elkaar en er ontstond dialoog op inhoud. 

Novay

Blink ontwikkelde een nieuwe naam voor het Telematica Instituut: Novay. In dit rebranding traject waren we verantwoordelijk voor de nieuwe propositie en ontwikkelden we inhoud en vorm. 'Open is today' werd middels een serene campagne gelanceerd. Met onderwater fotografie maakten we een esthetische vertaalslag van het merk. Het visuele concept werd uitgewerkt in samenwerking met Morskieft Ontwerpers. Met Netvlies werd de online strategie en user experience gerealiseerd.

Nationaal Muziekkwartier

Een groot aantal podia en culturele instellingen waaronder de Nationale reisopera, Atak, Orkest van het Oosten en de muziekschool trokken samen in een nieuw pand. Dit bracht communicatievraagstukken met zich mee. Want wanneer pak je de communicatie en organisatie gezamenlijk op en wanneer vanuit je eigen merk? Blink gaf sturing aan het proces en hielp de instellingen met een heldere strategie. 

Nationaal Muziekkwartier

Blink ontwikkelde de campagne ‘Ik ga los’ ten behoeve van de lancering van het Nationaal Muziekkwartier en de opening van het nieuwe pand. Een vernuftige campagne waarbij muziek- en dansliefhebbers onderdeel van de campagne werden door ze als modellen te casten op straat. Door mupi’s, promoteams en zelfs een stadsbus letterlijk in te pakken werd er rumoer gecreëerd én “gespeeld” met het nog dicht zijn van de nieuwe locatie. Er is letterlijk toegeleefd naar de opening door muziek en dans de straten in te brengen in de vorm van flashmobs en live optredens.

Prismare

Samen met de bewoners en partners van wijkvoorziening Prismare hebben we een gezamenlijk actieprogramma opgesteld vanuit een gemeenschappelijke merkbelofte. Een uitdagende klus omdat we te maken hadden met verschillende partijen die allemaal ook hun eigen belangen, doelgroepen en uitdagingen hadden. Prismare wilde hierbij verder gaan dan alleen haar vastgoed functie (het verhuren van ruimtes), ook het maatschappelijke karakter was een belangrijk uitgangspunt. We zijn er trots op dat het gelukt is om hieruit een geloofwaardige en haalbare boodschap te creëren. 

Royal Haskoning

Ingenieursbureau Royal Haskoning wilde de volgende stap zetten en zichzelf opnieuw uitvinden. Blink injecteerde er innovatieve denk- en doe kracht. Honderden medewerkers werden getraind en in hun kracht gezet met onze brainstormmethode 'In The Box Thinking'. Kenmerkend aan de methode is dat je op systematische wijze in korte tijd veel realiseerbare concepten ontwikkelt.

Orkest van het Oosten

Een pracht product waar je van moet houden. Het is een uitdaging voor orkesten om de mensen die zich niet aangetrokken voelen alsnog te trekken naar een klassiek concert. Blink positioneerde het Orkest van het Oosten als een van de eerste orkesten in het commerciële domein. Door inzichten op te halen en bezoekers te observeren lukte het onder andere om in een jaar tijd de serieverkoop met 40% te doen stijgen. Ook werd de klantbeleving opgetild door voorafgaande aan concerten online trailers te plaatsen. Het verhaal van de muziek werd zo nog intenser beleefd.

D66

Ten behoeve van de Europese- en raadsverkiezingen ontwikkelde Blink voor D66 een toolkit. Met deze toolkit kon elk lokaal bestuur van D66 zelf invulling geven aan de verkiezingscampagne.  Tevens verwoorde Blink het verkiezingsprogramma in 66 tweets. Een complexe boodschap werd zo vertaald naar een voor burgers begrijpelijk verhaal en via een relatief nieuw kanaal verspreid. D66 won hiermee de BKB award voor de beste online campagne.

Waterschap Regge en Dinkel

"Hoe belangrijk is het waterschap voor u en uw kinderen?”, die vraag hebben we weten te beantwoorden door heel erg aanwezig te zijn in de binnensteden van de regio. Grootse thema’s zoals klimaatverandering werden tastbaar gemaakt door verschillende guerrilla acties. 81 pinguïn pakken en flinke ijsblokken hebben hierbij onder andere een rol gespeeld. Dit resulteerde in een grotere opkomst bij de waterschapsverkiezingen. 

Comfoor

Comfoor is een zusterbedrijf van Beter Horen en levert gehoortoestellen en bescherming. Inspelend op de trend dat steeds meer consumenten behoefte hebben aan betaalbare gehoorbescherming voor gebruik tijdens concerten, in discotheken en op festivals ontwikkelde het bedrijf oorbescherming voor de massa. Qua kwaliteit en uitstraling hoger in het segment dan de bekende gele wegwerp dopjes maar niet zo kostbaar als professionele, op maat gemaakte oordoppen. Blink ontwikkelde de naam PLUGGERZ en introduceerde het merk in een aantal varianten. Ook het concept en de briefing voor het design van onder andere de verpakking, direct mailings en de website werden verzorgd door Blink. De lancering van het product vond plaats in de Melkweg Amsterdam. Een locatie die perfect aansloot bij het product en haar gebruikers. 

Just Brands

Als sparringpartner van Just Brands dompelden we ons onder in de fashion wereld. Met diverse kledingmerken in haar portefeuille, waaronder het succesvolle PME Legends, had Just Brands de wens om nieuwe markten te verkennen in Duitsland. Blink was betrokken bij de bevruchting van diverse concepten om de introductie van o.a. een webshop gestalte te doen krijgen.

Gemeente Deventer

Hoe krijg je langdurig werklozen weer aan het werk? Buro Blink koos niet voor een informatiecampagne met folders en een loket maar zette in op een activeringsoffensief. Met het tv-format ‘Wie Wil Willie’ onder leiding van Willie Oosterhuis werd de doelgroep rechtstreeks aangesproken. Aan de hand van echte cases én door heel zichtbaar aanwezig te zijn in de wijk brachten we de problematiek onder de aandacht.

NXP

Als strategische projectpartner van NXP werkte Blink samen met TRIMM aan een liquide website, die zich aanpast aan de gebruiker, zijn device en zijn platform. Blink werkte met name userscenario’s uit die ertoe leidden dat er heel veel kleine mini-prototypes al in een vroeg stadium met eindgebruikers getest konden worden. Op deze manier werd er toegewerkt naar een steeds beter eindproduct.

W-41

De mensen achter het kledingmerk W-41 waren de eersten die technologie en kleding met elkaar verbonden. Inspelend op de QR-code trend werd zowel tag-fashion als tech-fashion gelanceerd. Een mogelijkheid om te communiceren via je kleding. Blink was verantwoordelijk voor onder andere de branding, uitwerking van het concept en de websites. Tevens hebben we gezorgd voor veel rumoer in de pers.

Grolsch

Met enkele vraagstukken die over verschillende marketingafdelingen heen liepen werkte Blink in een innovatiesprint een aantal proposities uit voor Grolsch. Commercials op televisie kwamen niet overeen met de sfeer van de winkelvloer. Blink reikte een aantal verbindingsconcepten uit waarmee Grolsch de interne dialoog verder kon vormgeven in een co-creatie proces.

Career Center Twente

Career Center Twente had namens de grootste werkgevers van Twente de opdracht om hoger opgeleiden te enthousiasmeren om in Twente te gaan werken. Blink werd gevraagd om voor de online representatie en de evenementen van CCT een strategie te ontwikkelen. Er werd onder andere een interactieve beursstand ontwikkeld waarbij passanten werden gescand op het juiste DNA om in Twente aan de slag te kunnen.  

KOV De Cirkel

Met veel verschillende vestigingen had Kinderopvang De Cirkel de behoefte om het gezamenlijke gedachtegoed van de organisatie op te halen. Vanuit het vastgestelde DNA gaf Blink vorm aan de merkstrategie. Met name communicatie met ouders was voor De Cirkel een speerpunt om mee aan de slag te gaan. Blink bracht een karakter dat al in het bestaande logo zat tot leven. Het poppetje ‘Pi’ werd daadwerkelijk gemaakt en kreeg onder andere een eigen fotostrip serie. 

Op de brouwerij

Na de vuurwerkramp in Enschede hadden ING en de gemeente Enschede de wens om de voormalige Grolsch locatie in deze wijk te ontwikkelen tot een creatieve hotspot. Blink gaf vorm aan de positionering. Omdat we nieuwe lading moesten geven aan een wijk met een dramatisch verhaal kozen we er niet voor om met architectonische plaatjes te pronken. Het nieuwe verhaal werd verteld vanuit het perspectief van de toekomstige bewoners. Online konden mensen onder andere een dag uit leven van een nieuwe bewoner volgen, bijvoorbeeld een creatief ondernemer. Hiermee hebben we ondernemers weten te verleiden zich te vestigen ‘Op de brouwerij’. 

Workx

Met het samenvoegen van 14 verhuurbedrijven ontstond de vraag aan Blink om een fusietraject te begeleiden. Samen met medewerkers van de verschillende samengevoegde vestigingen ontwikkelden we de nieuwe naam: Workx. Een zorgvuldig proces waarbij in diverse sessies kennis werd gemaakt met nieuwe collega’s, ervaringen werden gedeeld en discussies werden gevoerd maar bovenal werd samengewerkt om met elkaar te komen tot een nieuwe identiteit. Er is toegewerkt naar het doel om een top 3 speler te worden van Nederland in materiaal verhuur en steigerbouw. 

TRIMM

Ondanks de verschillende productgroepen, groei en ontwikkelingen gaf Blink een eenduidig karakter aan TRIMM in taal en beeld. Het DNA en merkgedrag van de grootste webbouwer van Nederland werd vastgelegd. Daarop volgend kregen we het vertrouwen om ook hun internet concept vorm te geven. Toplevel interaction design waarin we gedoseerd om zijn gegaan met verleiding, bewijsvoering en propositie. TRIMM transformeerde van productorganisatie naar een solutionprovider. 

Wegener

In een tijdperk waarin bloggen nog niet bestond en uitgevers zoekende waren naar hun rol in het online landschap gaf Blink vorm aan burgerjournalistiek. Dit resulteerde in een zeer succesvolle pilot die we 'Dorpspleinen' genoemd hebben. Blink ontwikkelde de campagne, saleskit en de online strategie. 

Qbiz

Blink zette voor Hodes Bouwsystemen modulair bouwen in de markt. We ontwikkelden een nieuw productconcept onder de merknaam Qbiz. Met Qbiz werd het mogelijk om huizen heel snel in de markt te zetten. De propositie werd tevens vertaald in een brandstory. Deze vormde de briefing voor alle communicatiemiddelen.  

2017
01
SelektHuis
02
Hartje Enschede
03
ArrangeGroup
2016
04
LaQ
05
Universiteit Twente
06
Eijsink
07
Stichting Enschede Promotie
08
Atlas Advies
09
Maxon Motor
10
De Klok Dranken
11
Contict
12
Enschede Energie
2015
13
Ministerie van Economische Zaken
14
KroeseWevers
15
Graafschap College
16
booq
17
Het Gelders Orkest
18
Flusso
19
Root
20
Stek
2014
21
Infense
22
Urenco
23
Drukwerkdeal
24
Blue Mountain
25
Monbeki
26
Area Development Twente
2013
27
Provincie Gelderland
28
Nijhof-Wassink
29
Kienhuishoving
30
Kaliber kunstenschool
31
ROC van Twente
32
Provincie Gelderland
33
PulseOn
34
Landschapsfonds Enschede
35
Provincie Overijssel
36
Scholengroep Carmel Hengelo
37
Saxion Hogeschool en UT
38
Canon
39
The Wall
2012
40
Scholengroep Carmel Hengelo
41
IT Oost Nederland
42
Welbions
43
Eluxis
44
Domijn
45
Plegt-Vos
46
Plegt-Vos
47
R Systems
48
DL 961
49
Livio
50
Regiobranding Twente
51
TRIMM
2011
52
Smart Creation
53
Stad Enschede
54
Yelloo
55
Trebbe
56
InPerson
57
Nationale Nederlanden
58
Regiobranding Twente
2010
59
I&O Research
60
Regiobranding Twente
61
Tactus verslavingszorg
62
SelektHuis
2009
63
Wegener
64
Novay
65
Nationaal Muziekkwartier
66
Nationaal Muziekkwartier
67
Prismare
2008
68
Royal Haskoning
69
Orkest van het Oosten
70
D66
71
Waterschap Regge en Dinkel
72
Comfoor
2007
73
Just Brands
74
Gemeente Deventer
75
NXP
76
W-41
77
Grolsch
78
Career Center Twente
79
KOV De Cirkel
80
Op de brouwerij
81
Workx
2006
82
TRIMM
83
Wegener
84
Qbiz
Groei met MerksterkteĀ®
Meer weten?